SARCINA

Cum să scapi de durerile de spate din sarcina?

durerile de spate din sarcina

Nu este nimic mai uimitor decât să simți bebelușul pe care îl crești în pîntecele tale că se mișcă, lovește și se rostogolește. Te oprește din mers, te ține noaptea trează și suntem siguri că-ți ocupă, de cele mai multe ori, gândurile tale și proiectele de viitor! De asemenea, burtica ta crește pe măsura ce bebele crește și cine nu vrea un bebe rotofel la naștere?! Dar odată cu creșterea burticii, apar și primele dureri de spate, dureri la care poate nu te-ai așteptat și de care, cu siguranță, nu ai timp acum. Pe măsură ce burtica se mărește, centrul tău de gravitație se schimbă, schimbându-se și postura spatelui. Dacă la asta mai adaugi și modificările hormonale care-ți relaxează ligamentele, ghici cine nu se mai poate răsuci noaptea în pat din cauza durerilor de spate? Pentru asta ți-am pregătit o listă cu câteva lucruri pe care poți să le faci pentru a preîntâmpina durerile de spate din sarcina… sau a le atenua dacă deja și-au făcut apariția!

postura-corecta-sarcina

Postura corectă

O să-ți fie greu să identifici ce înseamnă postura corectă în sarcină. Pe măsură ce centrul de gravitație se schimbă și inaintează înspre în față, pentru a-și păstra echilibrul, corpul tău compensează aplecându-se înapoi. Acest lucru provoacă tensiuni în partea inferioară a spatelui. Pentru a atenua aceste tensiuni, atunci când stai pe scaun, țineți umerii rotiți înapoi și evită să-ți încrucișezi picioarele. Sprijină-ți zona lombară cu o perna. Când stai în picioare, nu încerca să-ți apropii genunchii și fă pauze regulate de la statul în picioare. Atunci când inevitabil nu poți să faci acest lucru, folosește centuri de susținere speciale pentru gravide sau chiloți cu suținere lombară pentru gravide.

Rămâi activă și în sarcină!

Sarcina nu este momentul pentru a începe un regim intens de antrenament, dar nu este nici timpul să devii un cartofior pe-o canapea😜! Mișcarea mușchilor îți poate menține durerile e spate din perioada de maternitate la minimum. Mersul este suficient, dar multe mame însărcinate adoră înotul. Alege-ți un costum de baie special pentru gravide, care să nu-ți comprime burtica și profită la maxim de flotabilitate, deoarece aceasta preia presiunea unei burtii grele de pe spatele tău! Stretching-ul este, de asemenea o soluție bună: găsește local o sală de yoga prenatală, îmbracă niște colanți de gravide care să nu te incomodeze și bucură-te de relaxarea mușchilor lombari solicitați. De asemenea, s-a demonstrat că exercițiile fizice din timpul sarcinii ajută mamele să se vindece mai repede de durerile de spate din sarcina și să se simtă mai bine postpartum.

sportul in sarcina

Renunță la tocuri pentru 9 luni!

Accesorizează-ți burtica frumoasă cu altceva decât tocuri! Tocurile înalte îți împing centrul de greutate și mai înainte și se va lăsa cu picioare umflate și cu un spate dureros! Găsește-ți ceva balerini drăguți și în schimb îmbracă-te feminin și accesorizează!

tocurile-in-sarcina

Dormi pe o parte!

Este important să dormi pe lateral din câteva motive. În primul rând, așezarea pe spate după primul trimestru pune greutatea uterului în creștere pe un vas de sânge important, vena cava. Acest flux de sânge este important pentru a menține fluxul de sânge către copilul tău și ocluzia te va face să te trezești cu senzație de greață, amețită și transpirată. În schimb, așează-te pe lateral și folosește o pernă mică între picioare sau cumpărăți o pernă pentru femeile însărcinate. Schimbă de pe o laterală pe alta de fiecare dată când te trezești sau mergi la baie pentru a preveni durerea de șold

dureile de spate-din-sarcina-pozitie-somn

Evită să ridici greutăți!

Atunci când te forțezi să ridici ceva prea greu îți vei întinde ligamentele deja relaxate, ceea ce poate duce la o încordare. Dacă trebuie totuși să ridici ceva, îndoaie-ți genunchii și menține-ți spatele drept – nu te apleca în față și nu te ridica din talie! Vorbește-i angajatorului despre modificarea îndatoririlor tale la serviciu în cazul în care ridicarea grea face parte din jobul tău. Dacă ai un copil mic acasă, lasă-l pe el să urce și să iasă din mașină și să urce și să coboare scările. Este posibil să îți testeze răbdarea, dar îți va salva spatele!

ridicare-greutati-sarcina

Când să ceri ajutor specializat în cazul durerilor de spate din sarcină?

Dacă spatele îți este atât de dureros, încât îți împiedică activitățile zilnice sau ai nevoie de medicamente pentru durere, trebuie să consulți medicul. De asemenea, dacă durerile de sapte din sarcina sunt însoțite de sângerare, febră sau orice alt simptom neobișnuit, consultă-ți medicul de urgență. Acesta te va ajuta să alegi un fizioterapeut și terapii alternative adecvate (cum ar fi masajul) și va exclude alte motive ale durerilor din spate (cum ar fi infecțiile tractului urinar). Este important să discutați cu medicul tău despre ce medicamente sunt sigure în sarcină.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *